Ćwicz dla kobiet

Na pozór Manson i Lee (wydanie z 16 maja) przedstawili zrównoważone komentarze redakcyjne na temat korzyści i kosztów różnych ćwiczeń. Ich komentarze zostały po raz pierwszy skierowane do badania Williamsa w tym samym wydaniu czasopisma, 2 pokazujące korzystną relację dawek między przebiegiem dystansowym a poziomem cholesterolu HDL (high density density lipoprotein) u kobiet biorących udział w biegach; autorzy następnie uogólnili swoje komentarze do różnych schematów ćwiczeń i aktywności kobiet. Manson i Lee wskazali na zwiększone korzyści zdrowotne i fitnesowe wynikające z poprzednich tradycyjnych zaleceń (tj. 20 minut ćwiczeń trzy razy w tygodniu przy 60 do 90 procentach maksymalnego tętna), ale zalecono zastosowanie się do ostatnich minimalnych wytycznych Ośrodków Kontrola i zapobieganie chorobom oraz American College of Sports Medicine (30 minut umiarkowanej aktywności przez większość dni), 3 przypuszczalnie na podstawie bilansu zdrowia, kondycji i względów wykonalności.
Można mieć poważny problem z tym, w jaki sposób Manson i Lee sformułowali swoje argumenty, zarówno z punktu widzenia ćwiczeń fizycznych, jak i polityki publicznej. Autorzy przywołali problemy hormonalne i mięśniowo-szkieletowe związane z zespołami nadużywania i przetrenowania u zawodniczek, aby ostrzec przed niebezpieczeństwami nadmiernego wysiłku fizycznego. Autorzy pomieszali klasyczne ćwiczenia i zmienne treningowe o częstotliwości i objętości z intensywnością. Podane przykłady i zaburzenia wynikają przede wszystkim z nadmiernej (można powiedzieć, obsesyjną) częstotliwości i objętości ćwiczeń przy umiarkowanej do wysokiej intensywności. Takie niewłaściwe treningi są czasem połączone z ograniczeniami żywieniowymi i kalorycznymi, co dodatkowo osłabia zdrowie, zazwyczaj u stosunkowo młodych sportowców.
Ważne jest, aby pamiętać, że wysoka częstotliwość i objętość nie są konieczne i rzeczywiście często przynoszą efekt przeciwny do zamierzonego, jeśli chodzi o sprawność układu sercowo-naczyniowego i wzrost siły, nawet, a może szczególnie na wyższym poziomie sprawności i siły, gdzie większa zdolność do stosowania stresu w Trening wymaga dłuższego czasu regeneracji.4 Dowody potwierdzają skuteczność treningu o wyższej intensywności na każdym poziomie sprawności i siły układu sercowo-naczyniowego, gdy jest on połączony ze skromną lub nawet minimalną częstotliwością i objętością, aby zmaksymalizować sprawność, siłę i różnorodne wyniki związane ze zdrowiem. (W tym świetle interesujące byłyby dane Williamsa dotyczące intensywności, a nie tylko objętości ćwiczeń.) W przypadku treningu zaplanowanego, progresywnego takie szkolenie jest na ogół bezpieczne, nie musi być bolesne i zajmuje niewiele czasu. 4
Ponieważ takie szkolenie może być bezpieczne, skuteczne i nie nieprzyjemne, Manson i Lee jeszcze bardziej zdezorientowali kwestie naukowe i kwestie polityki publicznej, publikując podtytuł Jak wiele bólu optymalnego zysku. Mogą nieświadomie podważać zainteresowanie i dążyć do czegoś więcej niż tylko najbardziej ograniczone korzyści fitness i zdrowotne.
Richard A. Winett, Ph.D.
Virginia Polytechnic Institute and State University, Blacksburg, VA 24061-0436
5 Referencje1. Manson JE, Lee IM. Ćwiczenia dla kobiet – ile bólu dla optymalnego zysku. N Engl J Med 1996; 334: 1325-1327
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Williams PT Cholesterol lipoproteinowy o wysokiej gęstości i inne czynniki ryzyka choroby wieńcowej u kobiet. N Engl J Med 1996; 334: 1298-1303
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Pate RR, Pratt M, Blair SN i in. Aktywność fizyczna i zdrowie publiczne: zalecenie Centrum Kontroli i Prewencji Chorób oraz American College of Sports Medicine. JAMA 1995; 273: 402-407
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Westcott WL. Kondycja siłowa: zasady fizjologiczne i techniki treningowe. 4 ed. Madison, Wis .: Brown and Benchmark, 1995.
Google Scholar
5. Haskell WL. Problemy z reakcją na dawkę z perspektywy biologicznej. W: Bouchard C, Shephard RJ, Stephens T, eds. Aktywność fizyczna, sprawność fizyczna i zdrowie: postępowanie międzynarodowe i oświadczenie konsensusu. Champaign, Ill .: Human Kinetics, 1994: 1030-9.
Google Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Do redakcji: Jak sugeruje dr Winett, termin aktywność fizyczna lub ćwiczenie obejmuje kilka elementów: częstotliwość (jak często się wykonuje), czas trwania (jak długo trwa każdy epizod) i intensywność (jak energiczna jest aktywność, niezależnie od tego, czy zmierzono na skali bezwzględnej, czy w odniesieniu do zdolności indywidualnej). Dlatego ocena aktywności fizycznej jest skomplikowana. Tylko w badaniach eksperymentalnych można manipulować każdym z trzech wymiarów. W badaniach eksperymentalnych oceniano jedynie krótkoterminowe cechy zdrowotne (np. Ciśnienie krwi). Nie jest możliwe prowadzenie eksperymentów przez wystarczająco długi czas u wystarczającej liczby osób w celu oceny ważniejszych długoterminowych skutków zdrowotnych, takich jak zdarzenia sercowo-naczyniowe lub śmiertelność. Dlatego też związek pomiędzy aktywnością fizyczną a długofalowymi wynikami zdrowotnymi oceniano do tej pory tylko w badaniach obserwacyjnych.
Ponieważ ludzie mogą ćwiczyć na tak wiele różnych sposobów, badacze przeprowadzający te badania ogólnie ocenili aktywność fizyczną, łącząc te trzy wymiary w pojedynczą jednostkę całkowitego zużycia energii, dla łatwości analizy. Niedawno podjęto wysiłki, aby wykazać wpływ aktywności fizycznej o różnym natężeniu na długoterminowe wyniki zdrowotne1,2; jednak dane są obecnie skąpe. Jeszcze mniej wiemy o wkładzie częstotliwości i czasu trwania ćwiczeń do takich skutków zdrowotnych. Jasne, bezpośrednie dowody wskazują, że aktywność fizyczna (połączenie częstotliwości, czasu trwania i intensywności) jest korzystna pod względem długoterminowych skutków zdrowotnych, ale względny wkład każdego z jej wymiarów pozostaje niepewny. Wydaje się również, że istnieje zależność dawka-odpowiedź, a wyższe poziomy aktywności fizycznej wiążą się z większymi korzyściami
Winett nie jest w porządku, zakładając, że chcemy podważyć tych, którzy dążą do większej poprawy kondycji i zdrowia. W rzeczywistości stwierdzamy, że nie chcemy zdyskontować dodatkowych korzyści zdrowotnych, które mogą się pojawić wraz z częstszą, dłuższą i bardziej intensywną aktywnością fizyczną, i nie zniechęcilibyśmy tych, którzy chcą ćwiczyć więcej 4. nasze pierwotne twierdzenie, że wśród dorosłych Amerykanów, z których większość jest mocno osiadłych, zalecenie mniej rygorystycznego programu aktywności fizycznej (szczególnie w odniesieniu do czasu trwania i intensywności) jest bardziej prawdopodobne, aby osiągnąć zgodność z przepisami.
I-Min Lee, MB, BS, Sc.D.
Joanna Manson, MD, Dr.PH
Harvard Medical School, Boston, MA 02115
4 Referen
[hasła pokrewne: flexagen, oprogramowanie stomatologiczne, suprasorb ]
[patrz też: nerwica zoladka objawy, białko bence jonesa, nowotwór płaskonabłonkowy ]