Różnice w poziomie zaawansowania akademickiego – wyniki krajowego badania pediatrów czesc 4

Jednak adekwatność wewnętrznego wsparcia badawczego była oceniana przez mężczyzn lepiej niż przez kobiety. Mężczyźni poświęcili znacznie mniej czasu na urodzenie lub adopcję dzieci niż kobiety (około 3 do 90 dni), ale mężczyźni dostrzegali znacznie większe opóźnienia w karierze ze względu na obowiązki rodzinne.
Więcej mężczyzn niż kobiet respondentów aspirowało do rangi szefa dywizji (28 procent vs. 17 procent) lub szefa departamentu (13 procent w porównaniu z 3 procentami). Najwyższa ranga, do której aspirowała połowa członków wydziału kobiecego, była profesora zwyczajnego. Mężczyźni uważali, że ich aspiracje zawodowe są bardziej osiągalne niż kobiety. Mężczyźni zgłosili również znacznie mniej opóźnień w karierze zawodowej, większą orientację na osiągnięcia, większe zaangażowanie na ścieżce kariery i większą satysfakcję z postępów w karierze zawodowej (Tabela 1). Nie było statystycznie istotnych różnic w proporcjach respondentów płci męskiej i żeńskiej, którzy uznali nauczanie i opiekę nad pacjentem za bardzo satysfakcjonujące lub wyjątkowo satysfakcjonujące ; jednak wyższy odsetek mężczyzn uznał badania za bardzo lub bardzo satysfakcjonujące (68,6% w porównaniu z 56,7%, P <0,001).
Męscy wykładowcy również zgłaszali znacznie mniej barier w rozwoju niż kobiety z wydziałów, ale byli bardziej zdemoralizowani swoimi karierami. Kobiety zgłaszały więcej dyskryminacji ze względu na płeć i wiek, więcej problemów w życiu zawodowym (takich jak izolacja od kolegów) i bardziej negatywną ingerencję starszych kolegów.
Wydajność akademicka
Tabela 2. Tabela 2. Wydajność akademicka wśród męskich i kobiecych członków wydziału. Członkowie wydziału męskiego opublikowali znacznie więcej artykułów (jako pierwszego, ostatniego lub jedynego autora), rozdziałów w książkach, recenzji książek i wygłosili więcej nazwanych wykładów niż członkowie kobiecych wydziałów (tabela 2). Mężczyźni respondenci zgłaszali dwa razy więcej stanowisk niż główny badacz, główny badacz lub konsultant ds. Grantów badawczych.
Zmienne związane z rankingiem akademickim i wynagrodzeniem
Tabela 3. Tabela 3. Zmienne znaczące związane ze stopniem naukowym i wynagrodzeniem według płci. Zmienne znacząco związane z rangą akademicką były podobne dla członków wydziału męskiego i żeńskiego, z kilkoma ważnymi wyjątkami. Wśród respondentów na północnym wschodzie, wśród osób specjalizujących się w neonatologii, intensywnej terapii lub kardiologii, a także wśród osób, które ukończyły stypendia, mężczyźni mieli wyższe stanowiska akademickie niż kobiety. Wydajność akademicka stanowiła najbardziej skorygowaną pod względem wieku zmienność rang akademickich dla członków kadry zarówno płci męskiej, jak i żeńskiej (Tabela 3). Ani rozkład czasu pracy, ani kwota wsparcia instytucjonalnego nie uwzględniały istotnej zmienności w pozycji akademickiej wśród mężczyzn. Męscy członkowie wydziału, którzy dostrzegli kilka opóźnień w karierze ze względu na obowiązki rodzinne i członkowie kadry nauczycielskiej, którzy zgłosili odpowiednie instytucjonalne wsparcie badań, prawdopodobnie mieli wyższe stanowiska akademickie. Zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet, wyższa ogólna satysfakcja zawodowa oraz więcej problemów zawodowych i frustracji wiązały się z wyższymi stopniami akademickimi.
Nie było znaczących różnic proporcjonalnych w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w zależności od regionu geograficznego
[patrz też: buprenorfina, anastrozol, bromazepam ]
[przypisy: ataksja friedreicha, wrotniewscy koszalin, reporter augustowski ]